ŞERİF KİNO DON KİŞOT RESİMLERİ ÜZERİNE YAZILAR
“Gündelik siyasi ve sanatsal tavırların dışında kalarak, yapıtlarını yalnızca kişisel kararları doğrultusunda ortaya koyan Şerif Kino, kimi zaman Don Kişot görüntüsünü resimlerine doğrudan yerleştirerek, kimi zaman da onun duygusunu metaforik biçimde aktararak, bize bir “ideal dünya” sunuyor.
Son derece renkli ve ışıklı bir görüntüyle izleyiciye sunulan bu “ideal dünya”, içinde Mardin’in yöresel özelliklerini taşıdığı gibi, sanatçının uzak yerlere yaptığı seyahatlerde gördüğü bir takım manzaraları da taşıyor. Ayrıca bu “ideal dünya”, sanatçının düşselliğini yansıtan simgelere ya da yaşamında önemli gördüğü portrelere ve mekânlara yer veriyor. Ama tüm bunlar “gerçeküstü” denilebilecek bir yaklaşımla birbirleriyle kaynaşıyor ve karşımıza, işte o “ideal dünya” çıkıyor.
Düşsellik ile yaşam gerçekliğinin iç içe gösterildiği bu yapıtlar, aynı zamanda Şerif Kino’nun, kavramsal bir kişilik olan Don Kişot ile örtüşmesine de işaret ediyor.”